محل تبلیغات شما

در این مقاله قصد داریم با قیمت گذاری هوشمند گوگل ادز یا اسمارت بیدینگ آشنا شویم. برای درک بهتر این مسئله باید به زبان ساده و خلاصه گوگل ادز را معرفی می کنیم. در واقع باید گفت که گوگل ادز  پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که بر پایه تعداد کلیک کار می کند یعنی شما به ازای هر کلیکی که روی آگهی شما انجام می شود به گوگل هزینه پرداخت می کنید. همچنین برای اینکه آگهی مورد نظر شما در رقابت با سایرین در نتایج گوگل نمایش داده شود این هزینه تقریبا هر بار تغییر می کند.


۳- پیش بینی و تخمین زدن یک استراتژی به صورت آزمایشی

برای این مرحله بهتر است که از پیش نویس ها و تست هایی که در حال حاضر وجود دارد استفاده کرد. مزیتی که این روش دارد آن است که دیگر کمپین ها از آن ها استفاده کرده اند و نتایج، تقریبا مشخص است. این موضوع را فراموش نکنید که اجرای تست هایی ایده آل همیشه ممکن نیست اما قطعا این همان چیزی است که شما باید به عنوان هدف خود دنبال کنید.

برای اکانت هایی که یک ثبات منطقی دارند، یکی از گزینه ها انجام آزمایش ساده قبل و بعد از آن است. این علمی ترین روش نیست اما بهتر از هیچی است.


۴- بهینه سازی عملکرد

در واقع یکی از مهم ترین مراحل، همین مرحله است. این مرحله به مرحله قبل بسیار وابسته است اما در واقع انجام دادن هر تستی بر اساس نتایج قبلی آن است. حتما تست خود را بهینه کنید. برای پیدا کردن استراتژی درست باید تست خودتان را ادامه دهید، هر چه اطلاعات بیشتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود. با توجه به اینکه گوگل از دانش یادگیری ماشین استفاده می کند پس هر چقدر داده بیشتر و با کیفیت تر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.


پیشنهاد قیمت در گوگل ادز

در پلتفرم تبلیغات گوگل پیشنهاد قیمت به دو صورت انجام می شود: یا به شکل اتوماتیک (automated) و یا به صورت دستی (manual).

در حالت دستی باید بدانید که درخواست کننده تبلیغات کلیکی حداکثر هزینه پیشنهادی را در ازای هر کلیک به تبلیغ دهنده پیشنهاد می دهد اما در حالت اتوماتیک آن، این تبلیغ کننده یعنی گوگل است که با توجه به معیارهای موردنظر خودش ماکزیمم مقدار هزینه (Max CPC) را برای هر کلیک تعیین می کند.


۲- انتخاب یک استراتژی پیشنهاد قیمت هوشمند

مرحله دوم، انتخاب استراتژی بیدینگ هوشمند است. در واقع دو لایه از پیشنهادات هوشمند وجود دارد.

لایه ۱ به استراتژی های Maximize Conversions, Target ROAS و Target CPA مربوط می شود.

و لایه ۲ نیز Maximize Clicks, Enhanced CPC و Target Impression Share Bidding را در بر می گیرد.

این استاندارد طلایی استراتژی های پیشنهادات هوشمند است. یادگیری ماشینی گوگل به همه جای اکانت شما سر خواهد کشید رسید و سیگنال های مربوط به آن را بررسی خواهد کرد. در طول زمان متوجه خواهید شد که دائما گوگل تمایل بیشتری به بهینه سازی کلمات کلیدی خواهد داشت.

انتخاب استراتژی و اهداف جز مهم ترین موضوعات هر کمپینی برای کسب و کار شما است. به راحتی می توان اهداف هر کسب و کار را با استراتژی های موجود در بیدینگ هوشمند مرتبط کرد.

این موضوع را فراموش نکنید که اتوماسیون قیمت گذاری نمی تواند کسب و کار شما را جادو کند؛ بلکه باید اهدافی را تنظیم کنید که ارتباط نزدیکی با عملکرد و پیشرفت تدریجی شما داشته باشد.


پیشنهادات هوشمند گوگل در مورد هزینه هر کلیک از دانش یادگیری ماشینی بهره می برد. برای این انتخاب ۴ مرحله باید طی شود که آن ها را باهم بررسی می کنیم:


۱- ارزیابی مناسب بودن اکانت مورد نظر

برای اینکه بخواهیم از smart bidding استفاده کنیم بهتر است قبل از اینکه بررسی کنیم که سیستم قیمت گذاری هوشمند برای چه موضوعات و استراتژی هایی مناسب است، ببینیم در چه مواقعی مناسب نیست! این یعنی نگاه استراتژیک داشتن به موضوع. در ادامه این موارد را مرور می کنیم.


انتخاب کلمه کلیدی

به این موضوع توجه کنید که بعضی از موضوعات و کسب و کارها کلمات کلیدی خاص و محدودی دارند و به همین دلیل آمار جستجوی پایینی دارند و در نتیجه تعداد کانورژن هم کاهش پیدا می کند، در این مواقع گوگل به دلیل نداشتن داده های کافی نمی تواند بهینه سازی قیمت را به خوبی انجام دهد.


در شرایطی که در اکانت گوگل شما با توجه به موضوع، مثلا فقط ۳ کلمه کلیدی وجود داشته باشد بهتر است از سیستم قیمت گذاری دستی (Manual bidding) روی آنها استفاده کنید.

اما برای اینکه این فرآیند بسیار مهم انجام شود نیاز به یک سری شرایط و مومات دارید. مثلا اینکه کلمه ای که کاربر جستجو می کند با کلمه یا کلماتی که شما در مطالب سایت و عناوین خود انتخاب کرده اید منطبق باشد، اصطلاحا به این انطباق، match type می گویند. البته در تبلیغات گوگل موارد دیگری هم روی قیمت کلیک ها (بیدها) تاثیرگذار است که از جمله آن می توان به کیفیت ظاهری و محتوایی سایت، میزان رضایت کاربر از مطالب، مدت زمان ماندن کاربر در سایت و …. اشاره کرد.

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد اصولا پرداخت هزینه در تبلیغات گوگل به ازای هر کلیک است که به آن Cost per Click یا Pay per click  می گویند.


تازه بودن اکانت و نبود اطلاعات کافی

یکی از موضوعات مهم در قیمت گذاری هوشمند گوگل این است که در هر اکانت تبلیغاتی، داده های مربوط به کانورژن برای تعیین استراتژی های مربوط به بهینه سازی قیمت گذاری کمک شایانی می کند.

پس تا زمانی که در اکانت گوگل شما داده های کافی در مورد آمار تبدیل کلیک به تولید سرنخ یا فروش یا … (کانورژن) وجود نداشته باشد، گوگل نمی تواند قیمت گذاری معناداری را پیاده سازی کند.

به همین منوال اگر شما در حدود 100 کانورژن یا تبدیل در ماه داشته باشید، گوگل ادز می تواند اطلاعات مهم تر و بیشتری را برای تحلیل و بررسی داشته باشد. به زبان ساده هر چقدر میزان کانورژن ها بیشتر باشد، کمپین بهینه تری را خواهیم داشت.


عدم تقسیم بندی مناسب کانورژن ها

اگر اکانت شما انواع مختلفی از کانورژن را دارد، قبل از شروع هر گونه استراتژی برای بیدینگ به صورت هوشمند، باید مطمئن شوید که این کانورژن ها به درستی تقسیم بندی شده اند.


داده های از دست رفته در گوگل ادز

این موضوع را همیشه بررسی کنید. در بعضی از موارد اطلاعات درآمد مشتری به درستی در گوگل ادز جمع آوری نمی شود و بررسی کنید که آیا اطلاعات کلیدی دیگری وجود دارد که نبودش، یادگیری ماشینی گوگل را گمراه کند؟


بازار بی ثبات

بعضی بازارها در شرایط بسیار بی ثباتی به حیات ادامه می دهند، بازارهایی که در آن، اتفاقات تنها چند روز می تواند روی کل یک سال تأثیر بگذارد. در بعضی موارد این تلاطم آنقدر زیاد است که به دلیل عدم کنترل پذیری قیمت کلیک ها، اصلا قیمت گذاری هوشمند پیشنهاد نمی شود.

در موارد دیگر برای استفاده از اسمارت بیدینگ می توان تا آرام شدن شرایط آن بازار، حوصله کرد.


روش صحیح تعیین و مدیریت بودجه تبلیغات کلیکی گوگل

روش ردیابی نرخ تبدیل در گوگل تبلیغات یا Conversion Tracking

چگونه با تبلیغات کلیکی سرنخ های بیشتری جذب کنیم ؟

گوگل ,قیمت ,استراتژی ,هوشمند ,گذاری ,های ,است که ,قیمت گذاری ,می کند ,که در ,گذاری هوشمند ,قیمت گذاری هوشمند

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

قفسه بندی فروشگاهی - قفسه بندی انبار - خرید اینترنتی آگهی ساز بلورین نقش اطلاعات حسابداری سازنده ویلا انواع سقف متحرک و ثابت نقراب آواکادو مجله دیجیتال پنجره چوبی