محل تبلیغات شما

Performance به معنای عملکرد است و در این قسمت، می توانید اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد سایت خود بدست آورید. این اطلاعات به طور پیش فرض بر روی 3 ماه قبل تاکنون قرار دارد. در پایین نمودار چند گزینه را مشاهده می کنید که در کنار آن ها اعداد قرار گرفته اند. اگر بر روی گزینه OPEN REPORT کلیک کنید، با صفحه زیر روبه رو می شوید.


پیکربندی گزارش Performance of Search results

چندین گزینه در زیر Performance on Search results مشاهده می کنید. این گزینه ها شامل موارد زیر است که در تصویر هم آن ها را می بینید.


1- Search type: web

با کلیک کردن بر روی این گزینه، یک پنجره شبیه به تصویر زیر برای شما باز می شود. در این تصویر سه گزینه برای شما قابل مشاهده است که شامل دو بخش FILTER و COMPARE است. بخش فیلتر نیز شامل سه قسمت Web، Image و Video است. اگر بر روی گزینه وب و سپس گزینه Apply کلیک کنید اطلاعات مربوط به محتواهای متنی برای شما نمایش داده می شود.


3- گزینه NEW

در همین قسمت عملکرد یا Performance می توانید در کنار عبارت Last 3 months، گزینه NEW را که به شکل کمرنگ تری نوشته شده است، مشاهده کنید. وقتی بر روی این گزینه کلیک می کنید، یک پنجره شبیه به تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.


سرچ کنسول


هر یک از قسمت های بالا یک کاربرد مجزا دارد. این گزینه ها و کاربرد آن ها عبارت است:


گزینه Query

اگر بر روی این گزینه کلیک کنید، تصویر زیر را مشاهده می کنید:


فیلتر کلمه کلیدی در سرچ کنسول

این قسمت شامل دو بخش FILTER و COMPARE است.


در گزینه تصاویر یا image می توانید وضعیت تصاویر خود را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنید. همچنین قسمت دیگری با نام Video به شما کمک می کند تا وضعیت محتواهای ویدئویی خود را در گوگل بررسی کنید.

search type در سرچ کنسول

قسمت دوم (سمت راست) در تصویر زیر شامل COMPARE به معنای مقایسه است. اگر بر روی آن کلیک کنید، یک پنجره شبیه تصویر زیر برای شما ظاهر می شود.


۱.۱ فیلتر FILTER

در قسمت فیلتر می توانید به صورت زیر عمل کنید.

در فیلتر یک منوی کشویی با عنوان Queries containing وجود دارد. وقتی بر روی این گزینه کلیک کنید سه گزینه دیگر در مقابل شما قرار می گیرد. درست مانند تصویری که در زیر مشاهده می کنید:

انواع فیلتر کوئری در سرچ کنسول


در گزینه Queries containing می توانید وضعیت تمامی مطالبی را که حاوی کلمه کلیدی مورد نظر هستند، مشاهده کنید. در گزینه Queries Not containing می توانید وضعیت محتواهای بدون کلمه کلیدی را مشاهده کنید. سپس در گزینه Exact query می توانید جستجوی دقیقی در مورد کلمه کلیدی مورد نظر خود انجام دهید.

بعد از انتخاب، منوی کشویی بسته می شود و می توانید در قسمت Keyword که با خط کمرنگ نوشته شده است، کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ و بر روی گزینه APPLY کلیک کنید.


بخش performance در سرچ کنسول


عبارت ها و اعدادی که در این صفحه مشاهده می کنید، شامل اطلاعات زیر است:

1- Total clicks: تمامی کلیک هایی که در نتایج جستجو، کاربران بر روی سایت انجام داده اند. در تصویر بالا کل کلیک ها ۴۲٫۸۰۰ مورد بوده است.

2- Total impressions: این عبارت به این معناست که سایت شما چندین بار توسط کاربران در نتایج جستجو نمایش داده شده است. برای مثال در تصویر بالا تعداد نمایش سایت، ۶۴۳ هزار دفعه بوده است.

3- Average CTR: نرخ کلیک به معنای نسبت کلیک هایی است که بر روی سایت انجام می شود. برای مثال در تصویر بالا نرخ کلیک این سایت ۶.۶٪ بوده است. یعنی اگر 100 بار این سایت نمایش داده شده است، تنها 6.6 بار بر روی آن کلیک کرده اند.

4- Average position: این گزینه هم موقعیت سایت را در نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد. در این گزینه میانگین موقعیت تمامی صفحات و کلمات کلیدی برای شما نمایش داده می شود. برای مثال در تصویر بالا، میانگین جایگاه نمایش نتایج سایت، 8 است. علت اینکه این عدد بعضی اوقات اعشاری است این است که سایت شما برای هر کاربر با توجه به سابقه جستجوها و موقعیتش ممکن است در جایگاه متفاوتی در نتایج گوگل نمایش داده شود و شما میانگین این جایگاه ها را مشاهده می کنید.


search type در سرچ کنسول

در این قسمت می توانید از منوی کشویی پایین، موقعیت بین تصاویر، متن و ویدئوها را با هم مقایسه کنید. برای مثال در منوی کشویی اول Image و سپس در منوی پایین گزینه video را انتخاب و بر روی گزینه APPLY کلیک می کنید. نتیجه حاصل موقعیت بین این دو نوع محتوا را برای شما مقایسه می کند.


2- Date: Last 3 months

اگر Last 3 months را انتخاب کنید، یک پنجره شبیه به تصویر زیر برایتان ظاهر می شود. این تصویر هم شامل دو قسمت FILTER و COMPARE است. در قسمت فیلتر شما می توانید بازه زمانی برای کسب اطلاعات از نتایج جستجو و موقعیت محتواهای خود را انتخاب کنید.


date range در سرچ کنسول

برای مثال در اینجا ما بازه زمانی 3 ماه اخیر را انتخاب کرده ایم. پس نتایج مربوط به همین 3 ماه است. اگر می خواهید گوگل سرچ کنسول اطلاعات و آنالیز کامل تری و دقیق تری به شما بدهد، بهتر است بازه زمانی را کم کنید. هر چه بازه زمانی بیشتر شود، قدرت این ابزار برای آنالیز سایت کمتر و اطلاعات آن تقریبی می شود.

روش صحیح تعیین و مدیریت بودجه تبلیغات کلیکی گوگل

روش ردیابی نرخ تبدیل در گوگل تبلیغات یا Conversion Tracking

چگونه با تبلیغات کلیکی سرنخ های بیشتری جذب کنیم ؟

گزینه ,کلیک ,روی ,تصویر ,مشاهده ,قسمت ,بر روی ,می توانید ,می شود ,برای شما ,این گزینه

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پارکت لمینت آذرخش دکور پرسـش مـهـر گلبرگ یاس وبگاه تخصصی اخبار تحلیلی شرکت ستاک فناوری ویرا پیچک یاس صنعت الکتریک جوانان و ازدواج گروه آسام پارس مجری تخصصی نرده شیشه ای،پارتیشن شیشه ای،بالک خاطرات کودکی دلبر شیرینم