محل تبلیغات شما
15- می توانید سایت هایی که بیشترین لینک خروجی و ورودی به سایت شما را دارند، شناسایی کنید.
16- از طریق این ابزار می توانید محبوب ترین متن لنگر را برای لینک های خارجی مشخص کنید.
17- مشخص کنید کدام صفحات بیشترین لینک را دارند.
- می توانید تعداد لینک های داخلی سایت را به طور کلی شناسایی کنید.
19- با این ابزار می توانید خطاهای نسخه AMP سایت را پیدا کرده و آن ها را برطرف کنید.
20- با این ابزار می توانید ببینید که Google چگونه URLهای سایت شما را مشاهده می کند.

یادگیری سرچ کنسول
آموزش کامل سرچ کنسول شامل سه مرحله است که عبارتند از:
مرحله اول: معرفی کردن سایت به گوگل سرچ کنسول
مرحله دوم: ورود به سایت
مرحله سوم: استفاده از اطلاعات درون سایت

مرحله اول: فعال سازی گوگل سرچ کنسول و اتصال آن به سایت
اضافه کردن یک وب سایت به Google search console کار پیچیده ای نیست. فقط باید وارد حساب گوگل خود شوید. سپس به Google Webmaster Tools بروید و سپس بر روی گزینه Add a property» کلیک کنید.
از یک فهرست کشویی، گزینه Website» را انتخاب و آدرس URL سایت خود را وارد کنید. در نوار مرورگر، نشانی اینترنتی شما وارد می شود. باید دقت کنید که آدرس سایت را به درستی وارد کرده باشید.

ویژگی های نسخه جدید سرچ کنسول
آنچه در این مطلب به آن پرداخته ایم، در مورد قابلیت های نسخه جدید این ابزار است. آموزش کار با Google search console در نسخه جدید کمی متفاوت با نسخه قدیمی آن است. شاید متوجه شده باشید که برخی از ویژگی های این ابزار هنوز در نسخه جدید GSC ادغام نشده است. گوگل در این مورد توضیح روشنی نداده است. اما برخی حدس می زنند که شاید این امر دو دلیل داشته باشد:
از یک سو ممکن است گوگل روش بهتری برای ارائه داده ها پیدا کرده باشد.
همچنین ممکن است در حال انتقال ویژگی های قدیمی به نسخه جدید باشد. اگر این موارد در نسخه جدید گوگل سرچ کنسول اضافه شد، ما نیز این متن را بروزرسانی می کنیم. هنوز هم نسخه قدیمی GSC در دسترس کاربران است. اما این نسخه فاقد قابلیت های کاربردی در نسخه جدید است.

سرچ کنسول چه اطلاعاتی به ما می دهد؟
این ابزار گزارش های زیادی را برای تحلیل نحوه عملکرد سایت در اختیار ما قرار می دهد. بنابراین با این اطلاعات می توانید به راحتی بفهمید کدام یک از صفحات، ترافیک بیشتر و کدام یک ترافیک کمتری دارد. در این ابزار، ترافیک واقعی کلمات کلیدی و رتبه بندی های گوگل در مورد هر کلمه به راحتی قابل مشاهده است.
سرچ کنسول اطلاعاتی دارد که تقریبا هیچ ابزار دیگری آنها را ندارد. برای مثال ما از طریق آن می توانیم متوجه شویم که:
• کاربران چه کلماتی را در گوگل جستجو کرده و به سایت ما رسیده اند
• از هر کلمه کلیدی دقیقا وارد کدام صفحه سایت ما شده اند؟
• ما چه رتبه ای در نتایج جستجو روی کلمات خاص داریم
• وضعیت افت و رشد جایگاه کلمات کلیدی ما در گوگل طی زمانهای مختلف چگونه بوده است؟

گوگل سرچ کنسول چیست و چه کاربردی دارد؟
گوگل سرچ کنسول (Google search console) یا به خلاصه GSC، که در گذشته به نام گوگل وبمستر تو شناخته شده بود، یک سرویس رایگان است که توسط گوگل برای وب مسترها طراحی شده است. این ابزار به شما کمک می کند تا گزارش ها و اطلاعات زیادی در مورد وب سایت خود بدست آورید. این ابزار حضور ربات های گوگل را در سایت بررسی می کند و به ما کمک می کند تا وضعیت سایت را برای ورود این ربات ها بهبود دهیم.
اگر مدیر یک سایت و یا کارشناس سئو هستید، باید سایت خود را آنالیز کنید. هر سایتی از نظر فنی دارای اطلاعات گسترده ای است که برای بهینه سازی سایت در نتایج جستجو (SEO) مفید هستند. گوگل نمی خواهد شما از اطلاعات مربوط به سایت خود بی اطلاع باشید. پس ابزار Google search console را به همین منظور طراحی کرده است. با کمک آن می توانید داده های تاریخی در مورد عملکرد وب سایت خود را در گوگل بدست آورید. منظور از اطلاعات تاریخی، داده های مربوط به چندین روز، یا ماه و یا سال گذشته است.
گوگل مرتب سرچ کنسول ابزار را بروزرسانی می کند تا مطابق با الگوریتم های جدید عمل کند. در ادامه به معرفی بیشتر این ابزار و آموزش کامل سرچ کنسول می پردازیم.

• مشکلاتی از قبیل صفحات 404 در سایت در چه آدرسهایی وجود دارد.
• آیا سایت هک یا توسط گوگل جریمه شده است؟
خزنده های گوگل همیشه در سایت ما حضور دارند. حتی زمانی که ما وارد سایت نشده ایم. پس هر اتفاقی که در سایت رخ دهد، گوگل اولین کسی (یا ابزاری) است که متوجه این اتفاقات می شود. اگر سایت به هر دلیلی دچار مشکل شود، گوگل از آن مطلع می شود و مشکلات را از طریق گوگل وبمستر تو یا گوگل سرچ کنسول به ما نشان می دهد.

مزیت های استفاده از گوگل سرچ کنسول
از جمله مهم ترین کاربردها GSC می توان به موارد زیر اشاره کرد:

8- عملکرد جستجوی سایت خود را در کشورهای مختلف با هم مقایسه کنید.
9- با کمک این ابزار می توانید بفهمید چرا برخی از صفحات بازدید بیشتری دارند.
10- با کمک این ابزار می توانید دلایل ایندکس نشدن برخی از صفحات سایت را مشاهده کنید.
11- می توانید تعداد صفحات فهرست بندی شده و خطاهای نمایه سازی در سایت را بررسی کنید.
1- به شما کمک می کند تا صفحات پرترافیک خود را به راحتی شناسایی کنید.
2- با کمک این ابزار می توانید نرخ بالای کلیک (CTR) در برخی از صفحات سایت و محتواها را شناسایی کنید.
3- نرخ متوسط CTR را در برخی از صفحات سایت پیدا کنید.
4- با کمک این ابزار می توانید نرخ CTR سایت خود را به مرور زمان کنترل کنید.
5- می توانید تغییرات سایت را به مرور زمان نظارت و بررسی کنید.
6- میانگین موقعیت سایت در نتایج جستجو را در طول زمان مشاهده و بررسی کنید.
7- عملکرد سایت را در انواع سیستم عامل (گوشی همراه، تبلت و یا رایانه های رومیزی) بررسی و آن ها را با هم مقایسه کنید.
12- مشکلات مربوط به باز شدن سایت در تلفن همراه را شناسایی و آن ها را برطرف کنید.
13- می توانید میزان لینک های کلی سایت را از طریق این سایت مشاهده کنید.
14- از طریق این ابزار می توانید مشخص کنید کدام URL بیشترین بک لینک را دارد.

روش صحیح تعیین و مدیریت بودجه تبلیغات کلیکی گوگل

روش ردیابی نرخ تبدیل در گوگل تبلیغات یا Conversion Tracking

چگونه با تبلیغات کلیکی سرنخ های بیشتری جذب کنیم ؟

سایت ,گوگل ,های ,ابزار ,سرچ ,توانید ,می توانید ,این ابزار ,سرچ کنسول ,سایت را ,ابزار می ,google search console

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خدمات وکالتی وکیل اصفهان روزمرگی من پونه وکتور فانوس خیال هارمونی نسیم شمیم جراحی زیبایی، لاپاراسکوپی، عمومی و سرپایی-سلامت مقالات ارایشی طراحی دکوراسیون داخلی سئو