محل تبلیغات شما
تبلیغات تور، بیشتر در چه زمان هایی از سال انجام می شود؟
در ۳ ماهه پایان سال بیشترین جستجوهای مربوط به تور انجام می شود، البته در تعطیلات تابستانی مدارس هم که سفرها افزایش می یابد شاهد افزایش جستجو، تبلیغات و در نتیجه گرانتر شدن قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل هستیم. در نمودار زیر که با کمک Google Trends تهیه شده، آمار و گرایش کاربران جستجوی گوگل طی ۳ سال اخیر به نمایش در آمده است. جالب توجه اینکه جستجوی تور تابستان از اواخر اردیبهشت هر سال آغاز و تا اواخر تابستان ادامه می یابد.

شناخت رفتار جستجو کنندگان، کلید موفقیت در دیجیتال مارکتینگ
اگر بتوانیم متوجه شویم که رفتار کاربر و مخاطب خدمات تور و گردشگری چگونه است و از صفر تا صد چه مسیری را طی می کند تا تور مورد نظر را انتخاب کرده و برای آن پول بپردازد (سفر مشتری یا customer journey)، می توانیم در بزنگاه ها و نقاط تماس وی با محصول یا خدماتمان، توجه او را به سمت خود جلب کنیم و او را با خود همراه کنیم تا هم مشتری شود و هم در چرخه مشتریان ما بماند. 

تورهای ارزان پرطرفدار در گوگل
دز جدول زیر تعدادی از تورهای گردشگری که با قید ارزان بودن توسط کاربران جستجو شده اند را ملاحظه می کنید. همان طور که مشخص است، بعضی کاربران به طور مشخص می دانند دنبال چه توری هستند مثل کسانی که تور ارزان مشهد با قطار” را جستجو کرده اند اما بعضی از آنها فقط تور ارزان را جستجو کرده اند، دسته دوم احتمالا نمی دانند کجا می خواهند بروند و فقط دارند بررسی می کنند، شاید این دسته حتی چند ماه قبل از تعطیلات دارند جستجو می کنند و احتمالا هر چه به زمان سفر نزدیک تر شوند جستجوهای دقیق تری انجام دهند. برای این دسته باید لندینگ پیج های متفاوتی داشته باشید تا راحت بتوانند در آن بچرخند و سرچ خوبی درون سایت یا اپلیکیشن شما باشد تا در زمان جستجوی تورهای ارزان خسته نشوند و در عین حال هم بتوانند موارد دلخواهشان را طبق معیارها و فیلترهایی در سایت شما بی زحمت پیدا کنند.

برای فهم این رفتار، غیر از شناخت پرسونا و ویژگی های رفتاری که در جای خود باید به آن بپردازیم، با بررسی کلمات کلیدی که مخاطب در گوگل جستجو می کند می توانیم جایگاه حدودی او در چرخه یا قیف بازاریابی و نیازهای او در این سفر را بهتر شناسایی یا حتی پیش بینی کنیم.

تورهای ارزان پرطرفدار در گوگل
دز جدول زیر تعدادی از تورهای گردشگری که با قید ارزان بودن توسط کاربران جستجو شده اند را ملاحظه می کنید. همان طور که مشخص است، بعضی کاربران به طور مشخص می دانند دنبال چه توری هستند مثل کسانی که تور ارزان مشهد با قطار” را جستجو کرده اند اما بعضی از آنها فقط تور ارزان را جستجو کرده اند، دسته دوم احتمالا نمی دانند کجا می خواهند بروند و فقط دارند بررسی می کنند، شاید این دسته حتی چند ماه قبل از تعطیلات دارند جستجو می کنند و احتمالا هر چه به زمان سفر نزدیک تر شوند جستجوهای دقیق تری انجام دهند. برای این دسته باید لندینگ پیج های متفاوتی داشته باشید تا راحت بتوانند در آن بچرخند و سرچ خوبی درون سایت یا اپلیکیشن شما باشد تا در زمان جستجوی تورهای ارزان خسته نشوند و در عین حال هم بتوانند موارد دلخواهشان را طبق معیارها و فیلترهایی در سایت شما بی زحمت پیدا کنند.

چه کلماتی در حوزه تور، بیشتر نمایش تبلیغات گرفته اند؟
با بررسی کلمات جستجو شده کاربران گوگل در سال ۹۷ که در اکانت های گوگل ادز زیرمجموعه راتین اتفاق افتاده است، نتایج زیر حاصل شدند. در جدول زیر تنها ۴۰ عبارت کلیدی اول بر اساس ترافیک یا دفعات نمایش (Impression) تبلیغات مرتبط، لیست شده است. قطعا هر چه اطلاعات شما درباره وقایع مختلف مربوط به سفر و تورها بیشتر باشد، می توانید تحلیل بهتر و دید عمیق تری نسبت به این کلمات و ترافیک آنها و وضعیت بازار تور پیدا کنید.


افزایش جستجوی تور نوروز نیز از اواخر آبان شروع و تا اواخر فروردین سال بعد ادامه می یابد. پیک جستجوی این کلمه در اسفندماه هر سال اتفاق می افتد.

روش صحیح تعیین و مدیریت بودجه تبلیغات کلیکی گوگل

روش ردیابی نرخ تبدیل در گوگل تبلیغات یا Conversion Tracking

چگونه با تبلیغات کلیکی سرنخ های بیشتری جذب کنیم ؟

جستجو ,ارزان ,تور ,سال ,جستجوی ,گوگل ,جستجو کرده ,را جستجو ,این دسته ,هر چه ,می یابد ,جستجوی تورهای ارزان ,بتوانند موارد دلخواهشان ,زمان جستجوی تورهای ,متفاوتی داشته باشید

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آشپزخونه شکوفه باران ردیاب خودرو Maysa شباهنگ خیال حضور هدفمند اناگرام در کسب و کار روناس طرح تاسیسات آرین فناوری دارک آفیس